Nu har vi öppnat upp anmälan till säsongen 2020/21. Gå in och registrera er!
Vi använder Cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt.
IBF BACKADALEN
Tillsammans Ansvar Glädje - T A G

IBF Backadalens riktlinjer gällande hemmamatcher
2020-10-02 12:25
Västsvenska innebandyförbundets tävlingskommitté har beslutat att tillåta publik med max antal av 50 personer, hit räknas inte utövare och funktionärer, det är dock upp till varje arrangör att bestämma om de vill ha publik eller inte då det är arrangören som är ansvarig för att säkerhetskraven följs.

IBF Backadalens styrelse har nu beslutat om hur riktlinjerna kommer att vara vid föreningens hemmamatcher.

Varje enskilt lag som har hemmamatch är ansvarig arrangör.


-  Vi släpper in 50 personer i publiken och det är utöver spelare, ledare och funktionärer (sekretariat, trivselvärdar). Max 25 personer från motståndarlaget som hänvisas till bänkarna nere vid planen och max 25 personer från våra som hänvisas till läktaren där uppe.


-  Undvik trängsel vid entrén, trivselvärdarna i blå västar kommer finnas vid entrén.


-  Samtliga spelare och ledare ska bockas av på laguppställningen.


-  Samtliga personer i publiken behöver skriva upp sig på en lista, som våra trivselvärdar har vid entrén, med namn och mobilnummer för eventuell smittspridning.


-  Alla spelare kommer ombytta med påfyllda vattenflaskor.


-  Trivselvärdarna hänvisar respektivelag till ett omklädningsrum. Lagen kommer meddelas när de kan gå ut på planen innan dess ska lagen befinna sig i sitt omklädningsrum (uppvärmning sker utomhus)


-  Båda lagen tar med sig alla sina saker (väskor, jackor, utomhusskor) till hörnet vid respektive avbytarbås.


-  Desinficering av omklädningsrummen sker direkt efter att lagen lämnat. Papper och rengöringsmedel kommer att finnas vid entrén.


-  När matchen börjar ska entrédörren vara låst.


-  Så fort matchen är färdigspelad och gemensam avtackning skett, ska lagen lämna sitt avbytarbås och hallen snarast möjligt, använd de fyra övriga utgångarna (ej entrén).  Inget eftersnack kan ske i hallen och ej heller dusch efter match.


-  Bortalaget lämnar hallen via branddörren närmast deras avbytarbås och deras publik lämnar genom branddörren längst nere i korridoren. Hemmalaget lämnar hallen via branddörren närmast deras avbytarbås och hemmapubliken via branddörren uppe på läktaren. Det kommer vara skyltat. Återigen undvik trängsel.


-  Desinficering av avbytarbåsen och matchklocka sker direkt efter att lagen lämnat. Papper och rengöringsmedel kommer att finnas vid sekretariatet. 


-  De nya lagen (spelare, ledare och trivselvärdar) till nästa match släpps in 30 min innan deras matchstart av trivselvärdarna.


-  De nya lagens publik släpps in av deras trivselvärdar när hallen är tom från föregående lag. 


-  Ingen caféverksamhet



Nyhetsarkiv
Extra kansliresurs2020-10-08 21:54
Partnerpresentation: STC2020-09-04 15:30
2020-08-20 10:10
Träna-hemma-paket2020-03-17 15:20
SISTA CHANSEN 26 juni!2019-06-14 12:18
2019-04-26 14:34
2019-03-18 15:13
Distriktet byter namn2018-06-29 15:10
Tomteinnebandy2017-12-20 07:29
Förening: Lagfoto dags2015-10-16 15:21
Herr A: Voita is back!2015-08-06 14:28
Herr A: Kronaas é klar!2015-07-30 21:43
Förening: Bli medlem2015-07-26 10:40
Dam A: Provträningar2015-07-23 12:20
Herr A: Bortas é klar!2015-04-21 15:57
Herr A: Ryberg é klar!2015-04-09 20:56
Förening: Cupdeltagande2015-03-12 10:03
Förening: Ny hemsida!2015-01-01 09:06
Förening: Jubileumsfest2014-11-10 14:30
Förening: Bli medlem2014-10-17 14:38
 
På gång
PARTNERS / SPONSORER
Sociala medier
Anslagstavlan
SAMARBETSPARTNERS